P o l s k i   Z w i ą z e k

b i l a r d o w y

AKADEMIA BILARDOWA

Bilard Sportem Wszystkich - Polska Gra w Bilard . Największa na świecie kampania promocji sportu bilardowego wśród najmłodszych zakończona sukcesem !!!

Kilkanaście miejscowości, ponad 3.000 uczestników, kilka tysięcy materiałów promocyjnych , kilkanaście miejscowości i ponad 3.200 kilometrów

Kiedy w maju startowała II edycja akcji Bilard Sportem Wszystkich - Polska gra w bilard, znane były tylko adresy i trasa - licząca ponad 3200 kilometrów.  Po ubiegłorocznej akcji zaproszenia przyszły z całej Polski.


Zaczęliśmy konferencją w Dębicy, po której wielu samorządowców i parlamentarzystów przekonało się, że bilard nie uznaje żadnych barier. Dalej Pleszew, Rokietnica, Lubostroń, Janowiec Wielkopolski, Kętrzyn, Czerniewice i Jarosty. W każdej miejscowości wystarczył kilkudziesięciominutowy pokaz trików, by jego autora - Ziemowita Janaszka- otaczały setki dzieci, marzących o jego autografie.

   
   

Choć trudno w to uwierzyć, doświadczenia z ubiegłego roku szybko okazały się bezużyteczne, bo tegoroczna edycja  przeszła najśmielsze oczekiwania. Potwierdzają to statystyki: Pokazy trików Ziemowita Janaszka obejrzało przeszło 3000 osób -  w zdecydowanej większości - dzieci. Polubienia dla akcji na portalach społecznościowych, które przybyły podczas trwania tournee stanowi 20% wszystkich na stronie.


Tym samym kampania miała kilka tysięcy bohaterów i współautorów- to dzieci, zakochane i zakochujące się w bilardzie, które wiedzą, jak ważne dla ich rozwoju jest wychowanie fizyczne.


Akcja Polskiego Związku Bilardowego miałaby nikłe szanse na powodzenie, bez zaangażowania gospodarzy każdego z pokazów i wymiernej pomocy wielu instytucji i osób. Największe wsparcie otrzymaliśmy z Ministerstwa Sportu i Turystyki  oraz sponsorów : Brześc z Brześcia Kujawskiego, Konsalnet z Warszawy, Kaszkiet z Częstowchowy, Cleaner z Łodzi . Nie można pominąć również władz regionalnych i samorządowych oraz opiekunów i szefów klubów w każdym z miejsc organizacji imprez.


Kampania to także czas wytężonych badań ekipy TVSports. W Biskupinie sprawdzaliśmy, czy Prasłowianie grali w bilard. W Lubostroniu zastanawialiśmy się, czy XVIII- wieczne pałace były przystosowane do instalowania stołów bilardowych, a w Kętrzynie badaliśmy, jak wysoko trzeba wejść, by wykrzyczane hasło kampanii było słyszalne w całym blisko 30-tysięcznym mieście.


Na tym jednak nie koniec. Przez cały czas trwają zajęcia w ponad 20 ośrodkach w ramach Akademii Bilardowej. Wciąż docierają kolejne zdjęcia i filmy na konkurs bilardowy.

Rozstrzygnięcie konkursu i podsumowanie całej akcji już w grudniu. Kolejne bilardowe tournee...  już za rok.


Pełna galeria zdjęć oraz materiały filmowe na oficjalnej stronie BSW oraz facebooku